Posted: Wednesday, September 14, 2011 by nsmujahidahnmnor in Labels: ,
0


di saat ini..yang pasti..terlalu banyak yang dirasai sejak pulang ke malaysia 2 bulan yg lalu..buat itu buat ini.ade juga yg tak jadi.ada yg menyibuk kat tmpt org laen..aktiviti org lain. beraya. dan macam2 la yg dah buat sepanjang 2 bulan yg telah berlalu. hrp DIA meredhainya..

ak melihat mereka sedang berlari..merancang itu dan ini..bermusyawarah bersama..bergerak bersama.. memori2 dan kenangan lalu kembali..tanah itu..rasa itu..pengalaman itu kembali menerjah ruang fikiran.. seakan ingin ku melangkahkan kaki ke sana kembali..demi berjuang bersama mereka..


namun, ku tepuk pipi..ku cubit kaki.. 
ah, ak perlu berada dalam alam realiti.. kini ak d medan amal sebnr.. medan yg perlukan seorang jundi yg proaktif..yg bertindak! bukan menanti arahan semata..bukan menunggu2 sambil menggoyangkan kaki semata..
inilah dia..medan! tempat ak mempraktikkan latihan2 yg telah dibina di sana dahulu..

kini, mereka sedang berlari..
semoga ak juge dipermudahkan tuk pelumbaan ini..

berlumba untuk menyebarkan haq..
berlumba untuk meluruskan kaki menuju Dia..

dan berlumba mngajak org lain sama2 berlumba dgn hadaf yg sama!




‎"sesungguhnya aku sedang menasihati kamu,bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu.bukan juga yg paling soleh dalam kalangan kamu,kerana ak juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna,nescaya tidak akan ada pendakwah..maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan"
'Imam Hasan Al-Basri'

0 comments: