091209

Posted: Thursday, December 10, 2009 by nsmujahidahnmnor in Labels: ,
6

it's me~ hee.. 22 tahonn

first of all, thanks to ALLAH swt..

sebab masih memberi saya kesempatan untuk hidup setelah 22 tahun hidup di dunia ni..thanks atas nikmat2 sunnatullah yg diberikan..membolehkan hamba hina ini masih bertenaga menghadapi hari2 dan memanfaatkan hari2 yg berbaki..thanks tak terhingga dengan takdir2 yg ditetapkn..indah~.. :).. moga dpt lihat Allah setiap hri suatu hr nnt..

then, thanks to my beloved UMMI (xpela..walao umi x bace pon entry nih)..

sbb telah melahirkan anak bungsu ini 22 tahun yg lalu..yg pernah berada dlm perut umi berkongsi segalanya dulu..terima kasih atas pengorbanan umi sejak mula melahirkan (atau sblm melahirkan lagi..umi da get ready to be a best mum ever.. planned tuk ade anak yg soleh n solehah suatu ketika dulu).. dan pengorbanan umi yg tak terhingga ke hari ini..sangat besar..hebat..dan tak terbalas..moga dikah mampu menjadi penyejuk hatimu..


n to my beloved ABAH..

thanks jugak atas tunjuk ajar..pengorbanan..pengertian yg sangat2 bermakna..memberi kesan dalam hidup2 anakmu.. moga Allah meredhai umi n abah.. moga Allah merahmati kita...

thanks to all
frens.. yg wish..yg doakan..yg sentiasa bersama di sisi.. kerna nikmat ukhuwah itu terlalu indah.. biar hati2 kita yng sama2 merasa keindahannya.. ;)

tibanya 091209..

dengan wish2 yg telah sy terima (thanksss ) yg menunjukkan saye telah mencapai 22 tahun!!! (atau terpksa terima hakikat..tahun 2010 da jd 23 thn)
bg sy, umur 22..23 tahun ni.
satu angka..atau nilai umur yg besarr..
tak pernah terpk2 dulu..mahupun terbyg2 yg sy akan sampai ke usia ini..meniti hari2 di usia sebesar/sedewasa ini..


sedar2 dah 22 tahun saye hidup

ntah berapa tahun je yg sy manfaatkan betul2

ntah berapa tahun je yg sy guna untuk jln yg diredhai Allah
ntah berapa tahun je yg sy guna utk dihabiskan dlm jalan dakwah ini

ntah berapa tahun je usia sy menjadi usia dakwah sy.. ( T_T )...


dan terus terpiker..

berapalah usia2 sy yg berbaki??

berapa tahunkah lagi sy diberi peluang menyedut oksigen segarr di bumi Allah ini..
berapa tahun je lg yg tinggal untuk saya..
berapa tahun je lg sy blh manfaatkan hari2 sy untuk Allah..

berapa tahun je lg..
ya Allah..

jika ak dan sahabat2 seperjuanganku masih dibenarkan hidup di muka bumi Mu..

hidupkan kami dalam jalan kebenaran menujuMu ya Allah

hidupkan kami dalam ketabahan mengikut suruhanMu

hidupkan kami dalam kesabaran meninggalkan laranganMu
dan
hidupkan kami dalam kesuburan cinta ukhuwwah Islamiyah kurniaanMu..


dan jika kami mati..

matikanlah kami dalam iman

matikanlah kami di jalan yang Kau redhai

dan

matikanlah kami dengan satu pengakhiran yang baik..


dan kurniakan kami rezeki bersamaMu dan dapat melihatMu setiap waktu..




: syare3 ahmad hendawi, MSK, Irbid :

6 comments:

  1. arina says:

    salam Kak Nik. uhuhu sy xwish pulak smlm. maka sy wish kat sni lah ye.

    happy belated birthday ..

    smoge di panjang kan umur Kak Nik dlm ketaatan kepadaNYA. smoge sgl hajat, keinginan, cita2 Kak Nik di makbul kan Tuhan.

    dan smoge cepat kawen ehehehe.

    lots of love ♥ ♥ ♥

  1. jui says:

    selamat hari lahir kak nik~ thabat hingga ke hujung usiaaaa

    cayang kak nik

  1. to arina

    thankss my dear sis..
    moga Allah meredhai hari2 mu juaa~

    erkk..cepat kawen??hee.. ameeenn. tp lepas grad la harapnyee..hehe..

    luv u~

    to kakgui
    thanksss..smoga kite sume thabat insyaAllah..
    cayang akak jgk~

  1. to arina

    thankss my dear sis..
    moga Allah meredhai hari2 mu juaa~

    erkk..cepat kawen??hee.. ameeenn. tp lepas grad la harapnyee..hehe..

    luv u~

    to kakgui
    thanksss..smoga kite sume thabat insyaAllah..
    cayang akak jgk~

  1. eh eh nik.
    page kite same la...
    hehehe. :)

  1. Fez says:

    Kak nik deary.. Happy belated birthday! Ayoo akk lmbt la nak wish.. isk isk..

    All d best for ur life. :)