=)

Posted: Tuesday, August 4, 2009 by nsmujahidahnmnor in
2

setelah kian lama membisu dek exam yg berderet2 dan urusan2 yg blum selesai .. ingin sy curi sedikit masa menulis di blog yg kian lama berhabuk ni.. sy kire lama juge tak mencoretkan sebarang pengisian hati di sini ye..

mengenangkan tag line PERMAI 09/10 tadi..
berPERMAI hingga ke syurga..

hehe..tersenyum saye dek kerana tema ukhuwwah sy pon begitu..klu di coretan buku2 autograph..sy sering menulis di bhgn bwh skali.. "ukhuwwah ilal jannah"
moga kite benar2 bersama hingga ke syurga..

adek2.. yg sy kasihi skalian..permai..kmkj..jordan..mlysia..sumer2 lah..
ingatlah adek2..

Jannah itu nilainya tinggi..hebat ciptaannya oleh Yang Maha Hebat..dimiliki oleh Yang Maha Kuasa..
dan ade kata2 yg mengatakan.. jannah itu dikelilingi oleh pelbagai perkara yg pahit..berat..susah..di dunia.. tapi, isinya tersangatlah indah.. sehingga tak mampu dikhabarkan dengan kata2 kerna kita mmg tidak mampu membayangkannya.. ape yg indah yg terbyg di fikiran kite tu..sesungguhnya syurga itu lebih indah dari itu..kerna akal kite, manusia ini terbatas..hanya ALlah yg blh menceritakan ttg syurga dan neraka..sepertimana yg diggambarkan dlm kitabNya..

ayyuhal ikhwah wal akhowat..

sampai masa untuk kita sama2 berfikir..
sampai masa untuk kita sama2 renungi..

andai benar jannah impian kita..
andai benar Allah yg kita ingin temui nanti..

apakah usaha2 yg telah kita lakukan?
apakah usaha2 yg sedang kita usahakan?
dan
apakah usaha2 yg sedang kita rancangkan?

adakah wang ringgit, dinar ini mampu membeli tiket kita ke syurga?
adakah masa lapang yang kita ada ini menanam benih2 hasil utk ke syurga?
adakah kotak2 kita..buku2 kita diisi dengan pemberat yang kita harapkan?

renungilah bersama..
agar bisa hati kita sama2
bercinta..berkasih..berrindu..
hingga ke syurga yang abadi..

p/s.: masih belum terlambat utk sama2 berubah..marilah~



2 comments:

  1. WF:ciktim says:

    rumahku syurgaku..:)
    erk..
    tak de niat nak mngenangmu ke rumah, tp tadi baru bace kitab tauhid zindani dgn adik2..kediaman dan kedamaian..
    pepon, doa: moga ukhuwah kita ke syurga :)

  1. biscuck says:

    hihi..

    hoho.lame suda x bace zindani..pasnih kena stat balik..
    payah tul..kna bc buku arab je kt sini
    hehe..

    yup..aku hrpkan ukhuwah kite kekal wlu jauh..yg pasti aku akan pulang nnt..hehhe..:)