robotkah kita??

Posted: Sunday, October 19, 2008 by nsmujahidahnmnor in
0

pernah kalian berpikir kemana kita lepas ni? untuk apa kita lakukan segalanya yg sedang kita lakukan ini?pernahkah?

adekah dgn penat lelah kite belajar sejak tadika ini, tujuan hanye utk berjaya mendapat segulung ijazah? kemudian bekerja? berkahwin dan beranak pinak ? kemudian terus bekerja sehingga pencen, dan akhirnyaa...berehatttt...tu kh tujuan hidup kita?

tiadakah satu niat yg berbeza dr org lain? niat yg menentukan dan menampakkan keluarbiasaan kita? bukankah org ramai mengatakan, semakin luar biasa seseorang itu makin dikenali, dihargai dan disayangi orang itu?...maka, jadikan lah diri kita seorng yg luar biasa...hidup tidak hanya seperti manusia lain yang sibuk dgn urusan dunia...yg tidak menjadikan urusan dunia lain dengan urusan akhirat..jadikanlah diri kita hamba Allah yg luarbiasa hebatnya..agar Allah swt menyayangi kita dengan bersebab...

jangan jadikan diri kita umpama robot yang hanya tahu menjadikan setiap gerak nadinya itu selari dgn satu perbuatan biasa sahaja setiap hari..melakukan perkara yang sama tiap hari.. igtlah kawan, mukmin tidak pernah bosan melakukan sesuatu yg sama tiap2 hari andainya perbuatannya itu bermanfaat, dikaitkan dgn Allah dan islam..dimulai dgn niat kerana inginkan redha Allah, dan disudahi dengan lafaz alhamdulillah walau ape jua natijahnya..

syiar kita :
1) Allah matlamat kami
2) Rasulullah ikutan kami
3) Alquran panduan hidup kami
4) Jihad itu jalan kami

----------------------------------------------------


0 comments: