tersentuh

Posted: Sunday, September 28, 2008 by nsmujahidahnmnor in
0


hm
tersentuh aku dengar doa2 yg imam bace time witr td..
banyak doa2nye yg penuh makna..
malah, aku turut bersyukur kerana dikurniakan kefahaman..walopon ade jgk yg tak phm..tp kebanyakan doa td byk plak phm..alhamdulillah

antara doa yg menusuk kalbu~ yg aku igt lg la..

Allahumma islah syababal muslimin
Allahumma islah fatayatal muslimat..


ya Allah..sungguh..teringat aku pada ummah Rasulullah saw..andai baginda masih hidup, tentu baginda sedih dengan keadaan umat skrg..mmg aku x nafi ade je yg baek..ade je yg menyambung perjuangan2 baginda..namun...realitinya..cukuplah tgk di Malaysia..huhu..mcm aku de tgk crite KAMI hr tu..isk2..aku terpikir..tu kah org melayu skrg? tu kah sikap org melayu yg dikatakan sopan santun dsb..klu mlayu pon dah x de..ni kan lg akhlak2 islam yg di syariatkan..mane perginyee???

dan aku mengaminkan doa imam bersungguh2..ya Allah perbaikilah umat zaman skrg ya Allah..termasuk dan terutamanya diriku yg lemah lg hina~..

Allahumma naj3al jannah daruna~

Allah jadikan jannah itu rumah kami..
ni baru dikatekan rumahku syurgaku..
atau lebih tepat...yg dikehendaki..syurgaku rumahku..alangkah indahnyee..
pastila x de cacat celanye mcm rumah yg kite dok skrg..kan3..

Allahumma inna nasaluka ridhoka waljannah..
wanauzubika min sakhotika wannar~

hmm..pernah bace dulu..doa ni pon digalakkan utk bace..

dan mcm2 lagi la..x lupe doa buat sahabat2, sedara2 d palestin..
doa dijauhkan dr siksaan yahudi..
hmm.sahabat2..masih kah lg kite membantu para yahudi dan israel ni membunuh saudara2 kita d
i palestin?
sahabat2, mereka masih mengalirkan air mata darah disaat kite berbahagia menyediakan sambutan hr raya..
sahabat2, mereka hanya punyai baju2 lama untuk raya ketika kite memboroskan wang membeli sejumlah pakaian yg mahal dan banyak
sahabat2, mereka makan setakat alas perut disaat kite membazir..
malah disaat kite menjamah ayam2 KFC..McD..menelan Nestle..
disaat kite gembire..mereka masih berduka.. igtlah mereka.. igtlah mereka..doakan lah mereka dan bantulah mereka..


wallahua3lam...
studyy..
hoho..nnt kna mara






0 comments: