antara suka atau duka~

Posted: Wednesday, September 10, 2008 by nsmujahidahnmnor in
0

hmm..hari ni dah 11/9..bermakna..tggl lg 3 hari aku dok kat klate nih..so, post kali ni nok kecek klate ah sbb x lamo doh ok tggl klate nih..

huhu..topic kali ni antara suka ato duka..
tp hok kompemnyoo memey sedey la lagi byk..ho la..sapo x sedih pisoh nga family dop? nok2 lagi umi kito..hok paling memahami..paling lembut dan dekat hatinyo nga kito..mugo samo2 puwe key..hehe..

sebuley dok dgn fmly mmg sero x cukup..nok2 lg saat2 akhir ni..kadey2 memey maghi jugok prasaan nk kelik urdun sbb ado byk hal jgk nk keno wak kt urdun nih..tp, klu memikirkan ketensenan study slamo setahung, mikir ko ado pelue lg ko dok nok kelik tahung depey ( yaAllah, permudahkan lah urusan2 kami), huh..memey x sero nok kelik urdun laa..

Aku pasti rindu saat2 otak rehat lagu nih..hehe..x mikir ko gapo sangat..mikir sikit2 hal2 hok betul2 pnting..nnt smpi urdun nok keno pulun habis2an doh la..doh la ngaji pharma..rusing2..moga Allah tlg sokmo laa...

hm..semenjak duo menjak ni, ado 2 kematian hok melibatkan buoh pinggey~..sorey, bekas cikgu kaunseling skoloh, arwah ust yeh...ninggal hr ahad bru ni..pah, jirey depey rumoh, lebih dkenali dgn namo Pok Mudo..baru jah ninggal hr isnin plok..masya Allah, alangkah beruntung nyo mereko ni dop? ninggal buley ramadhan...terlepas doh azab kubo..pokmudo plk..hr isnin..supo hari nga rasulullah...dikatakan ore hok niggal ramadhan ni terdiri dr husnul khatimah..
apo2 pong moga mereka ditmptkan bersama glgn para nabi, siddiqin, solihin...
n kito hok masih hidup ni, teruskan hidup dgn mengamalkn apo yg disyariatkan oleh Allah swt dan apo hok jd amalan nabi Muhammad saw ya3ni sunnoh bagindo...

n igtlah sahabat2 hok aku saye sungguh ni, ore hok paling cerdik, ialah ore hok igt ko mati.. sbb gapo? sbb klu kito igt ko mati, kito akey jago stiap tingkoh laku kito semo..insyaAllah, moga kito tergolong nga sek2 hok cidik2 nih..dop?? ameeeen...

hari ni aku suko..aku maghi manfaatkan maso hok ado, maghi jupo along nga kak ida hok aku saye sunggguh...kt penang..maghi la jupo sblm aku pegi jordan sambung ngaji hok x lamo doh insyaAllah..moga Allah permudoh..sini makey sedak2 nga semo ahli kluarga..bahagio sero..tp, 3 ore x cukup korum..( mayah + a.dulah + anik )...moga akan ado maso utk bertemu mereka lg.. kak mayah tu insyaAllah klu x dop aral melintang, leh la lg jupo ahad ni kt klia..sblm aku fly gi urdun..

aku akan cube penuhkan dan manfaatkan maso cuti ni dengan baik...

tp tibo2 baru teringakk..waaa..homwerk kelas quran x siap lg..isk2...bru siap 15 soklan..pah x wat doh..haha...adeeh3..

okla..nk tido..bye~ saje je type2 nk menghupdet..


0 comments: